Hoe meld ik me aan als ik een klachtenfunctionaris wil inschakelen

  • Je kunt alleen een klachtenfunctionaris toegewezen krijgen als je bent aangesloten bij de Regeling voor behandeling van kwesties en klachten bij Ouderinitiatieven via de Stichting Dienstverlening Ouderinitiatieven (SDOI). Dit is nu nog niet mogelijk, zodra aanmelden mogelijk is wordt dit vermeld op deze website.
  • Ook kun je pas een beroep doen op bemiddeling door een klachtenfunctionaris als je eerst zelf hebt geprobeerd het probleem op te lossen.
  • Ben je aangesloten bij de Regeling, en heb je al zelf geprobeerd het probleem op te lossen, neem dan contact op met de voorzitter van de Commissie voor behandeling van kwesties en klachten bij ouderinitiatieven.
  • De voorzitter zal je probleem aanhoren. Je hoort van de voorzitter wanneer je bericht krijgt, dat is meestal binnen 2 weken.
  • Je kunt bericht krijgen dat je een klachtenfunctionaris krijgt toegewezen. Dan hoor je van de klachtenfunctionaris hoe het verder gaat verlopen.
  • Het kan ook zijn dat je te horen krijgt dat dit probleem niet in behandeling kan worden genomen. Je hoort dan ook waar je hoogstwaarschijnlijk wel terecht kan met het probleem.