Hoe meld ik me aan als ik een klachtenfunctionaris/bemiddelaar wil inschakelen

  • Je kunt alleen een bemiddelaar toegewezen krijgen als je bent aangesloten bij de Regeling voor Kwesties en Klachten bij Ouderinitiatieven via de Stichting Dienstverlening Ouderinitiatieven (SDOI). Aanmelden is mogelijk vanaf 2 januari 2022.
  • Ook kun je pas een beroep doen op bemiddeling door een bemiddelaar als je eerst zelf hebt geprobeerd het probleem op te lossen.
  • Ben je aangesloten bij de Regeling, en heb je al zelf geprobeerd het probleem op te lossen, dan kun je na 2 januari je verzoek om bemiddeling aanmelden.
  • De coördinator van de Commissie voor Kwesties en Klachten bij Ouderinitiatieven zal, nadat je de vragenlijst hebt ingevuld en verzonden, contact met je opnemen om te horen welk probleem er speelt.
  • Je hoort van de coördinator wanneer je bericht krijgt over het vervolg, dat is meestal binnen 2 weken.
  • Je kunt bericht krijgen dat je een bemiddelaar krijgt toegewezen. Dan hoor je van de bemiddelaar hoe het verder gaat verlopen.
  • Het kan ook zijn dat je te horen krijgt dat dit probleem niet in behandeling kan worden genomen. Je hoort dan ook waar je hoogstwaarschijnlijk wel terecht kan met het probleem.